czwartek, 27 października 2016

PRZEDSTAWIAMY SIĘ

Mam na imię Lena. Mam 8 lat i mieszkam w Wejherowie. Mam psa Alpusia i chomika Kazia. Od 3 lat uczę się tańczyć hip hopu. Kilka razy w roku wraz z koleżankami jeżdżę na zawody. Mam już kilka pucharów i medali. Bardzo lubię rysować i dlatego chodzę na kółko plastyczne.
Ostatnio w szkole uczyliśmy się o zbożach i omawialiśmy przepis pieczenia chleba. W poniedziałkowe popołudnie wraz z moim tatą upiekliśmy chleb.
Naszą zabawę z ciastem rozpoczęliśmy od wymieszania drożdży z niewielką ilością cukru. Następnie dodaliśmy ciepłą wodę oraz trochę mąki. Tak powstał rozczyn do którego po wyrośnięciu wsypaliśmy sól, resztę mąki i ziarna słonecznika. Potem wymieszaliśmy ciasto i odstawiliśmy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. W międzyczasie wyłożyliśmy foremki papierem pergaminowym. Gdy ciasto wyrosło przełożyliśmy je w foremki i zostawiliśmy do ponownego wyrośnięcia. Po wyrośnięciu ciasto ,,wylądowało'' w piekarniku. Jeden z wypieczonych chlebków zabrałam do szkoły i podzieliłam się z kolegami i koleżankami w klasie. Mniam, mniam.

Lena




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz